Το πρόσφατο τρανφοβικό περιστατικό στη γειτονιά των Εξαρχείων επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά ότι τρανς, κουιρ, θηλυκότητες και ευάλωτα άτομα, δε χωράνε στην κανονικότητα που επιβάλλει το κράτος και πατριαρχία. Στο κέντρο της Αθήνας και ιδιαίτερα στα Εξάρχεια, αυτή η κανονικότητα εκφράζεται μέσω του βίαιου εξευγενισμού και της μπατσοκρατίας. Δεν θα ξεχάσουμε άλλωστε τα περιστατικά έμφυλης λεκτικής και σωματικής βίας των ΥΑΤ και ΟΠΚΕ που λυμαίνονται εδώ και ενάμιση χρόνο τον Λόφο Στρέφη. Φράσεις όπως «έχει ωραία κομμάτια εδώ», σφυρίγματα ανδρών της ΟΠΚΕ, που κρύβονται πίσω από θάμνους, σε έφηβα κορίτσια, χυδαίοι χαρακτηρισμοί σε γυναίκες που απλά παρατηρούν την παρέλαση ανά δίωρο των ΥΑΤ και απαντούν στις λεκτικές προκλήσεις τους, μεγαλόφωνες περιγραφές σωματότυπων γυναικών. Τρανς άτομο που πέρναγε από τον Λόφο, χλευάστηκε και κυνηγήθηκε από τα ΥΑΤ, ενώ queer άτομο δέχτηκε προσβολές και στη συνέχεια πέτρες, από άνδρες των ΥΑΤ. Όπως και τότε, έτσι και τώρα, δε θα αφήσουμε κανένα τρανσφοβικό, ομοφοβικό, ρατσιστικό και εξουσιαστικό περιστατικό αναπάντητο, κανένα άτομο μόνο του. Στον δρόμο να σπάσουμε τον φόβο. Όλα στη πορεία αύριο Σάββατο 27/6, 20.00 στα σκαλάκια του Αστέρα
(ή, τι ακούμε όταν το χρυσοχοΐδειο ταλέντο ξεδιπλώνεται σε πορτοσάλτειο περιβάλλον).
Είπε λοιπόν ο Χρυσοχοΐδης την Τρίτη 23 Ιούνη ότι:
Τα Εξάρχεια δεν είναι αστυνομοκρατούμενα
Χειρίζεται τα θέματα των Εξαρχείων με πολύ μεγάλη ευαισθησία και με ισορροπία
Το έργο του μετρό θα γίνει
Τον Εξωστρεφή δεν πρόκειται να τον πάρουμε ποτέ ξανά
Διακίνηση ναρκωτικών και δράση συμμοριών στα Εξάρχεια δεν υπάρχει, όχι, όχι
Η δολοφονία του τούρκου πρόσφυγα δεν έχει καμία σχέση με τα Εξάρχεια (ακόμα και αν έγινε μηδέν μέτρα από τα Εξάρχεια;)
Τα Εξάρχεια είναι μια κανονική γειτονιά γιατί έχει εκατοντάδες επιχειρήσεις
Δεν θα πάει σε διαδικασίες ούτε αυταρχισμού, ούτε αστυνομοκρατίας
Η αστυνομία κάνει πολύ καλά τη δουλειά της
Και όλα θα πάνε καλά
Όλες οι παραπάνω διατυπώσεις του Χρυσοχοΐδη, είναι ισοδύναμης αξίας.
Θα μας επιτρέψει ελπίζουμε ο μπαρμπα Μιχάλης να πιστεύουμε πως δεν είναι ακριβώς κανονικότητα γειτονιάς οι εκατοντάδες επιχειρήσεις, αλλά κανονικότητα της κερδοφορίας του κεφαλαίου, εις βάρος της γειτονιάς.
Να γνωρίζουμε πως μεγάλο μέρος αυτών των επιχειρήσεων έχει χρηματοδοτήσει με ζεστό χρήμα η ΑΜΚΕ The People’s Trust της πολύ φίλης του και κολλητής του πρωθυπουργικού ζεύγους, Εύης Λαζού, συζύγου Θ. Λασκαρίδη, ενώ άλλες, είναι απλά το παιχνιδάκι στα χέρια γόνων εφοπλιστών και επιχειρηματιών, που κάνουν την πρακτική τους άσκηση επιχειρηματικότητας στη γειτονιά, βγάζοντας μπροστινούς υπαλλήλους τους από άλλα “επιτυχημένα” μαγαζιά.
Όλοι οι παραπάνω, απαιτούν τάξη και ασφάλεια για χάρη των επενδύσεών τους, οπότε, όταν οι σφαίρες πέφτουν βροχή, βαφτίζονται ανθόνερο από τον απολογούμενο στα αφεντικά του, υπουργό.
Όταν, κατά την υλοποίηση της πολιτικής εκδιωγμού των κατοίκων, χτυπιούνται με δακρυγόνα και κρότου λάμψης παιδιά δημοτικού, οι ένοπλοι νταγλαράδες των ΜΑΤ και των ΟΠΚΕ που φυλάνε την αυθαίρετη παράγκα, βαφτίζονται νταντάδες που τρέχουν στις ανηφοριές του Στρέφη με ξέπλεκες τις κοτσίδες τους, παρασυρμένοι από το παιδικό παιχνίδι.
Και όλα πάνε καλά για τους επενδυτές, αλλά ως πότε;
Συζητάμε για την εκδήλωση παρουσίασης μπροσούρας και των μεθόδων του φιλανθρωπικού καπιταλισμού, για τη φροντίδα του λόφου, για εκδηλώσεις, προβολές και παραστάσεις, για τις κρατικές επιθέσεις εναντίον του αγωνιζόμενου κόσμου της γειτονιάς, για το σχέδιο ολοκληρωτικής άλωσης των Εξαρχείων με αιχμή την επέκταση του Μουσείου.
Την Παρασκευή 26 Ιούνη στις 20.00, σας προσκαλούμε στην κατάληψη Πάτμου και Καραβία στην εκδήλωση/συζήτηση με θέμα:
«Η υπεράσπιση του πρασίνου στην πόλη: αστικοί λαχανόκηποι, καταλήψεις και η αυτοδιαχείριση της γης».
Στόχος της εκδήλωσης είναι να συζητήσουμε το παρελθόν και το μέλλον των εγχειρημάτων μας, τη σημασία της ανοιχτότητας, καθώς και τους τρόπους σύνδεσής μας με άλλους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς αγώνες.
Τι διαφοροποιεί τις αυτοοργανωμένες πρωτοβουλίες από αντίστοιχες δράσεις δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων; Ποιες οι προοπτικές μας και τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να πολλαπλασιαστούν αντίστοιχα εγχειρήματα στο μέλλον;
Διοργανώνει ο Αυτοδιαχειριζόμενος Κήπος Κάτω Πατησίων (Κατάληψη Πάτμου και Καραβία 23)
Ανοιχτή Συνέλευση για την υπεράσπιση του Λόφου Στρέφη
Σάββατο 20 Ιούνη, 18:00, στο θεατράκι του Λόφου
Η ανοιχτή μας συνέλευση θα συζητήσει: για τα γεγονότα στον Λόφο το Σάββατο 13.6, για τη φροντίδα του Λόφου το καλοκαίρι, για τις θερινές κινηματογραφικές μας προβολές και την επόμενη θεατρική παράσταση, για τη δικτύωσή μας με αυτοοργανωμένους χώρους, για μια συζήτηση με αφορμή τη μπροσούρα μας, για τη στήριξη του αγώνα των προσφυγικών και όπως πάντα, για τα Εξάρχεια των επενδυτών και της καταστολής τους.
Το Σάββατο 13 Ιούνη, γύρω στις 9μμ, με 5 τουλάχιστον σφαίρες δολοφονήθηκε άτομο από άγνωστο, σε απόσταση 20 μέτρων από τον στρατό των μπάτσων (2 διμοιρίες και 6 ομάδες ΟΠΚΕ συν ασφαλίτες), που ρουφιάνευαν την παιδική γιορτή του σχολείου στο θεατράκι και τη συνέλευσή μας. Φυλάγοντας την αυθαίρετη παράγκα επίσης.
Καλή δουλειά Μιχαλάκη για μια ακόμα φορά
Το Σάββατο 13 Ιούνη, απόγευμα προς βραδάκι, στο θεατράκι του Λόφου Στρέφη δεκάδες παιδιά με τους γονείς τους γιόρταζαν τη λήξη του σχολικού έτους. Λίγο παραδίπλα είχαμε συνέλευση, ενώ στο μπασκετάκι, δεκάδες ακόμα παιδιά έπαιζαν, επιτηρούμενα από 2 διμοιρίες ΜΑΤ. Περιμετρικά της γιορτής, 6 ομάδες ΟΠΚΕ και ασφαλίτες, ήταν στα πόστα που κρατάνε εδώ και 14 μήνες.
Όταν ακούστηκαν πυροβολισμοί, οι πρώτες σκέψεις ήταν ότι πανηγύριζαν οπαδοί του Ολυμπιακού για τη νίκη της ομάδας μπάσκετ.
Όσα προβληματιστήκαμε και αποφασίσαμε να πάμε να δούμε τι συμβαίνει προς την πλευρά των κρότων, αντικρίσαμε τους ΟΠΚΕ στο κεντρικό πλακόστρωτο να έχουν βγάλει αυτόματα όπλα και 5 ΟΠΚΕ με πλήρη εξάρτηση και αυτόματα να κατηφορίζουν την Ανεξαρτησίας έξω από τα ξενοδοχεία και να κοντοστέκονται στην κορυφή των σκαλιών που έγινε η δολοφονία. Αυτά, 5 ολόκληρα λεπτά μετά τους πυροβολισμούς.
Ρωτήσαμε και μάθαμε, τα παρακάτω είναι μια πρώτη απάντηση στην προπαγάνδα των μπάτσων που για να κάνουν damage control και να στοχοποιήσουν ακόμα μια φορά τη γειτονιά και τον λόφο, έχουν βάλει φουλ τις μηχανές στα media.
1. Δολοφόνος και θύμα καθόντουσαν μαζί στο μέσον των σκαλιών, δεν κυνηγήθηκαν, δεν έφτασαν εκεί τρέχοντας
2. “με την αστυνομία να φτάνει έγκαιρα στο σημείο”. Οι ΟΠΚΕ τη στιγμή του περιστατικού, ήταν εκεί, 60 μέτρα από τη δολοφονία και τα ΜΑΤ στα 55 μέτρα. Το ΑΤ Εξαρχείων απέχει 250 μέτρα από το σημείο επίσης.
3. “ο δράστης έφυγε προς τον λόφο του Στρέφη”. Αν έφευγε προς τα κει, θα πήγαινε να παραδοθεί στους μπάτσους (εκτός κι αν ήταν φίλος τους). Ο δράστης κατέβηκε τρέχοντας τα σκαλάκια προς Καλλιδρομίου, έστριψε δεξιά και συνέχισε να τρέχει με το όπλο στα χέρια προς την κατεύθυνση της Σπύρου Τρικούπη.
4. Οι δημοσιογράφοι που έφτασαν στο σημείο, ανέμεναν να τραβήξουν πλάνα από τον δολοφονημένο. Όταν κάποια στιγμή οι μπάτσοι έριξαν δυνατό φως στο σημείο και σηκώθηκαν για να τραβήξουν τα ανθρωποφάγα πλάνα, εισέπραξαν την κατακραυγή της γειτονιάς και έφυγαν λέγοντας ότι “δεν τους παίρνει”.
5. Οι δημοσιογράφοι που σήμερα το πρωί πήγαν αξημέρωτα για τα ρεπορτάζ τους, έκαναν τους έκπληκτους για το γεγονός ότι ο Λόφος είναι υπό αστυνομική κατοχή, αλλά απέφυγαν να ανέβουν για να τραβήξουν πλάνα από εκεί. Η τελευταία μας αναφορά στην εξωφρενική αστυνομοκρατία στον Λόφο, ήταν την προηγούμενη Τετάρτη 11 Ιούνη, εδώ
6. (από αυτόπτη) “Όχι το μικρό πομεράνιαν δεν ήταν ηρωικό ούτε ήθελε να είναι δίπλα στο νεκρό. Συγγνώμη που χαλάω το αφήγημα των άρθρων αλλά το σκυλάκι ήταν δεμένο με λουρί πάνω στο νεκρό κ θεωρούνταν στοιχείο για αυτό δεν απομακρυνόταν από την αστυνομία. Με το που ήρθε η σήμανση λύθηκε κ το πήραν”.
Η προσπάθεια που κάνουν σήμερα οι μπάτσοι να κρύψουν ότι εξευτελίστηκαν με τη δολοφονία που έγινε μέσα στα πόδια τους, έχει βάλει ακόμα μια φορά στην εξίσωση το πλάνο τους για περίφραξη και αποκλεισμό του Λόφου με το επιχείρημα της επικινδυνότητας και για χάρη δήθεν της ασφάλειας. Δεν θα τους περάσει ούτε αυτή τη φορά. Με τους μπάτσους δεν είμαστε ασφαλείς.
Κάτω τα ξερά σας από τον Λόφο Στρέφη, έξω οι μπάτσοι από τη γειτονιά!
Σάββατο 13 Ιούνη, 18:00, στο θεατράκι του Λόφου (ή κάπου εκεί κοντά λόγω της καλοκαιρινής γιορτής του δημοτικού σχολείου)
Η ανοιχτή μας συνέλευση θα συζητήσει: για τη φροντίδα του Λόφου το καλοκαίρι, για τη θεατρική παράσταση από τις Τσιριτσάντσουλες την Κυριακή 14/6, για τις θερινές κινηματογραφικές μας προβολές, για τις παρουσιάσεις και συζητήσεις με αφορμή τη μπροσούρα μας, για τις δράσεις αλληλεγγύης με τον κόσμο του αγώνα και φυσικά, για τα Εξάρχεια των επενδυτών και της καταστολής τους.
Ήταν πολύ συγκινητικό το κοινωνικό πρόσωπο που έδειξε σήμερα ο Δήμος Ικαρίας (ΚΚΕ), κατά την εκκένωση της στεγαστικής κατάληψης ερειπίου ιδιοκτησίας του, χωρίς δυνατότητα επισκευής και αξιοποίησής του.
Μπορεί να πέταξε στον δρόμο νέα άτομα, σε μια γειτονιά που στενάζει από τα απλησίαστα σπίτια και την τουριστικοποίηση, αλλά τουλάχιστον, εκτός από ΜΑΤ, ΟΠΚΕ και ασφαλίτες, ο Δήμος Ικαρίας φρόντισε για ασθενοφόρο, για να περιθάλψει τυχόν θύματα της επιχείρησης των μπάτσων (διότι και το ΚΚΕ καταγγέλλει την κρατική καταστολή):
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΚΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΔΑΦΝΟΜΗΛΗ 14
από Κατάληψη στέγης Δαφνομήλη 14
Σήμερα, Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026 στις 6 το πρωί, εκκενώθηκε η στεγαστική κατάληψη Δαφνομήλη 14. Δυο δικαστικές επιμελήτριες, μπάτσοι των δυνάμεων ΜΑΤ, ΟΠΚΕ, τροχόμπατσοι και πολλοί ασφαλίτες έκλεισαν τον δρόμο, τρομοκράτησαν την γειτονιά, και εισέβαλαν στο σπίτι των συντροφιών επιχειρώντας να ανοίξουν την μπροστινή πόρτα με τροχό και ταυτόχρονα μπήκαν από την πίσω πόρτα.
Τα 2 συντρόφια προσήχθησαν, οδηγήθηκαν στην ΓΑΔΑ και πριν λίγη ώρα αφέθηκαν.
Οι μπάτσοι παρέμειναν έξω από το σπίτι μέχρι πριν λίγη ώρα, με 1 διμοιρία ΜΑΤ και 2 ομάδες ΟΠΚΕ. Άρπαξαν από το σπίτι αντικείμενα οικιακής χρήσης όπως στρώματα και έπιπλα και τα πήραν με φορτηγό.
Καλούμε σε έκτακτη συνέλευση σήμερα στις 17:00 στο θεατράκι του Αγίου Νικολάου για να οργανώσουμε δράσεις υπεράσπισης της κατάληψης.
Χθες Τετάρτη 8 Ιούνη, υπήρξε από τη συνέλευση ανοιχτό κάλεσμα για πότισμα και φροντίδα του Λόφου (8μμ). Ταυτόχρονα, το ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ ήταν γεμάτο από παιδιά και γονείς του δημοτικού σχολείου, που είχαν νωρίτερα γιορτή. Στο θεατράκι, η χορωδία Εξαρχείων έκανε πρόβα και στην κορυφή πολύς κόσμος απολάμβανε τη θέα.
Φαίνεται ότι στο μυαλό (;;) της ΓΑΔΑ αξιολογήθηκαν και βρέθηκαν εξαιρετικά επικίνδυνα τα ποτιστήρια, οι μπάλες (πόσο μάλλον που τις κρατούσαν ανήλικα κάτω των 11 ετών) και οι παρτιτούρες. ‘Ετσι, 5 αμάξια με ΟΠΚΕ ήταν στο εσωτερικό του Λόφου, ένα πολιτικό αυτοκίνητο με 2 αξιωματικούς και 2 διμοιρίες ΜΑΤ είχαν στρατοπεδεύσει στο μπάσκετ, ενώ εδώ και μήνες είχαν εξαφανιστεί τις καθημερινές και εμφανίζονταν μόνο Παρασκευή με Κυριακή. Επίσης, συμμορία δρασιτών είχε καταλάβει τη γωνία Βουλγαροκτόνου και Πουλχερίας.
Την ώρα της αλλαγής βάρδιας των ΟΠΚΕ, με τη συνήθη διέλευση των μπατσοντάτσουν μέσα από τα παιδιά, τουρίστες κατέβαιναν με φακούς από την πλευρά της Πουλχερίας. Τα μπατσοβάν που έρχονταν την ώρα εκείνη, σταμάτησαν και έδωσαν σήματα πανικού στο κέντρο, περί υπόπτων φακών που κινούνταν στα μονοπάτια, φωτίζοντάς τα με προβολείς, ενώ λίγα δευτερόλεπτα μετά κατέφτασε και το μπατσοdrone, που ρουφιάνευε μέχρι μετά τις 12!
Εντάξει, εκεί στη ΓΑΔΑ έχουν υπερπλεόνασμα προσωπικού και πρέπει να το διοχετεύουν στις γειτονιές μας για να μένουν ήσυχα τα αφεντικά της πόλης ότι οι ιθαγενείς θα καταστέλλονται μέχρι να τους αδειάσουν τη γωνιά. Όμως ο πανικός που έδειξαν σήμερα, μάλλον δείχνει ότι τους χρειάζεται μια γερή ομαδική ψυχανάλυση (κοινώς, δεν την παλεύουν).
Για τον Δήμο (που από την προηγούμενη εβδομάδα που ξεκίνησαν εκδηλώσεις στον Λόφο, δεν ανάβει τα φώτα το βράδυ), έχουν πέσει εδώ και καιρό οι μάσκες. Ο Δούκας είναι η ορντινάτσα του Χρυσοχοΐδη.
Καλούμε κόσμο να πλαισιώσει τις δράσεις φροντίδας καθώς και τις δουλειές στο Λόφο ώστε να συντηρήσουμε όλα μαζί συλλογικά το Λόφο, τα δέντρα και τα φυτά του που αποτελούν σπίτι πουλιών και μικρών ζώων.
Την Τετάρτη 10 Ιουνίου, 8μμ θα ξεκινήσουμε με πότισμα. Ξεκινώντας από το θεατράκι θα καταλήξουμε στην πλαγιά της Πουλχερίας περνώντας από όλες τις φυτεύσεις για να καταγράψουμε τις ανάγκες τους.
Παρόλο που ο Λόφος είναι γεμάτος μπάτσους και τουρίστες, δε θα τον αφήσουμε να ξεραθεί. Η συντήρηση και η φροντίδα του Λόφου είναι πολιτικές πράξεις – ένας Λόφος ξεραμένος είναι πιο εύκολο να απονεκρωθεί και κοινωνικά. Όπως είδαμε και με την ιστορία της prodea, η παραμέληση του χρησιμοποιήθηκε σα δικαιολογία για αναπλάσεις και παρεμβάσεις καθε είδους δημόσιου ή ιδιωτικού «καλοθελητή».
Εμείς επιλέγουμε να φροντίσουμε το Λόφο συλλογικά και κοινοτικά, από εμάς για εμάς.